Kezdem feladni. Úgy tűnik, én és a Vodafone 3G/HSDPA-s mobilinternete örök ellenségek leszünk, a békére nincs esély. Nem tudom eldönteni, hogy most vajon tényleg a Vodafone szoftvere/hálózata ilyen rossz - Budapesten belül -, vagy a Huawei nem tud modemet gyártani. Nem ez az első eset, hogy befürödtem ezzel a szolgáltatással, körülbelül egy évvel ezelőtt egy ExpressCard foglalatba illeszkedő modemkártyával is csak a baj volt.
Picit féltem is, amikor jött a céges felajánlás, hogy érkezik a 3G-s mobilinternet, amivel minden helyzetben, pozícióban lehet majd gyártani a cikkeket. Nos, én gyártanám, csak épp a cucc nem engedi. A korábbi tapasztalataimhoz hasonlóan jönnek elő a hibák, melyek random módon lehetnek sima megszakadástól kezdve korlátozott kapcsolatig bármi. Ilyen jelenségek persze vezetékes netnél is előfordulnak, az operációs rendszeres bejelentkezési felületek viszont legalább nem olyan sült-buták, mint a Vodafone szoftvere. Tulajdonképpen semmilyen hibát nem képes jelezni, vígan "Csatlakozva" állapotot ír akkor is, amikor már fél órája küszködök a Google kezdőoldalával. Sőt, a Vista hiába írja, hogy IP cím hiányában korlátozott a kapcsolat, a Connect Manager, mint aki jól végezte dolgát, már számolná az adatforgalmat.
Sebességben jó, minden másban tragédia
Kérdem én: ez más szolgáltatóknál is ilyen s**r? Hétfőn újra megkérdem Duke-ot, ő hogy boldogul a HSDPA-s csapással. A kis milliomos komolyabbra vette a figurát, és a Hüvely E272 USB-s kütyü helyett a Dell notijába szerelhető 3G-s modemet használja. Dell hardver, Dell szoftver, talán van esély a stabil üzemre. Ha viszont ő is panaszkodni fog, akkor elképzelhető, hogy rituális szeánsz közepette feláldozzuk az isteneknek a SIM-kártyákat modemestül-kábelestül-mindenestül.
A vezetőségnek majd azt mondom, hogy a 7,2 Mbit miatt gyulladt ki a modem.
U.i.: ötödszörra csak sikerül elmenteni
U.i.2: tizedszerre sem...
U.i.3: tizenötödszörre igen